Food Boost Challenge afgetrapt met websitelancering
What’s cooking?! Foodvalley NL, HortiHeroes en Medical Delta Living Lab VIT for Life slaan de handen ineen voor een gezonde ambitie: jongeren tussen 12 en 20 jaar verleiden tot het eten van meer groente en fruit. Donderdag 8 juli lanceerden ze tijdens het HeroFestival de website van de Food Boost Challenge met 15 vooruitstrevende partners waaronder De Haagse Hogeschool als onderzoekspartner.
Waarom? Nederlandse jongeren eten te weinig groente en fruit. Vooral in de leeftijd van 12-20 jaar kan dit stukken beter. Dat willen de deelnemende partners op een slimme manier veranderen: met de jongeren zelf. Samen met hogescholen, (v)mbo’s, universiteiten en partners uit het bedrijfsleven daagt de Food Boost Challenge jongeren uit om zelf met ideeën te komen om gezonder eten aantrekkelijker te maken.
In vier fases – van onderzoek tot ideevorming en van conceptontwikkeling tot implementatie – geven zij een boost aan een gezonder eetpatroon van hun eigen en volgende generaties.
De samenwerking in deze challenge gebeurt direct met de doelgroep: er wordt onderzoek gedaan (in fase 1) onder de jongeren om wie het draait. Er wordt een directe verbinding gemaakt met het bedrijfsleven door hen te betrekken bij de onderzoeksopzet en daarna bij het uitwerken van de resultaten en ide nnovatiekansen. En de challenge moet leiden tot concrete concepten die studenten, ondernemers en bedrijven samen gaan realiseren.
Wie ook wil bijdragen aan het makkelijker en leuker maken van het eten van meer groente en fruit door jongeren, innovaties op dit gebied wil versnellen, inzichten wil verkrijgen in deze doelgroep en direct in contact wil komen met toekomstmakers in Food kan zich op https://foodboostchallenge.nl/ aanmelden als partner.
BRON: Medical Delta