De huidige organisatie bestaat uit:
- Project- en accountmanagers; verantwoordelijk voor de relatie met de opdrachtgevers en de implementatie van SmartVitaal binnen die organisatie of gemeente. Na de eerste nul-meting binnen de organisatie (middels de Vitaalscan) en de rapportage hiervan wordt er met de organisatie samen met medische wetenschappers bepaald waar de vitaliteitsdoelen liggen voor de organisatie.
- Communicatie, marketing, design en content ontwikkeling; verantwoordelijk voor de contact-, communicatie- en activatiecampagnes binnen de diverse organisaties en gemeenten.
- Medische wetenschappers; verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de juiste algoritmes waarmee gebruikers continu van het meest passende en accurate leefstijladvies worden voorzien. Verantwoordelijk voor het wetenschappelijke aspect van de jaarlijkse rapportages aan de diverse opdrachtgevers.
- Product development; verantwoordelijk voor de voortdurende doorontwikkeling van het SmartVitaal platform en de e-PMO. User interactie en experience, design, front- en backend development.
- Vitalentenmanagement; verantwoordelijk voor het aanbod van Health-professionals (Vitalenten) en producten op het platform. Alle Vitalenten zijn contractueel verbonden aan SmartVitaal en voldoen aan hoge kwaliteitseisen. Het SmartVitaal platform is niet zoals andere (sport)platforms een ‘doorgeefluik’.
- Functionaris gegevensbescherming; verantwoordelijk voor een optimaal privacybeleid in de organisatie, houdt toezicht op de toepassing en naleving van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)
- Managementteam; verantwoordelijk voor het functioneren SmartVitaal als geheel, acquisitie, netwerk, groei, visie.