1. 24/7 Bereikbaar, dus juist op het moment dat de zorgdragen een vraag heeft, bv op het tijdstip dat een medicijn moet worden ingenomen.
2. Gratis toegankelijk, drempelverlagend
3. Meerdere talen beschikbaar, informatie-overdracht wordt begrepen, geen onbegrip door gelijke culturele achtergrond
4. Live-verbinding, medewerker kan gezichtsuitdrukking, medicijnen e.d. zien en kan direct op anticiperen. En ziet of er wellicht ook iets anders speelt.
5. Geschikt voor analfabeten, laaggeletterden, allochtonen, senioren, mantelzorgers
6. Medewerkers kunnen het werk verrichten vanuit een centraal gelegen callcenter, of vanuit een locatie die voor hen geschikt is zoals thuis, eigen praktijkruimte etc.
7. Geheel gefinancierd door zorgverzekeraars, apothekers, ziekenhuizen, farmaindustrie, overheid.
8. Voorkomt menselijk leed (overlijden/nazorg), verlaagt druk huisartsen en Eerste Hulpposten, correct gebruik van medicijnen van groot belang voor farma-industrie.
9. Penetratie computer/internet Nederland ligt boven 95%