Hoe overtuig je zorgverzekeraars om een innovatie te gebruiken / vergoeden terwijl dit lastig te meten is?
Hallo community van zorginnovatie,
Het boek “Een Kast Vol” is een tool; een ondersteuning voor ouders die kampen met PTSS. Deze tool bied hulp om dit lastige onderwerp bespreekbaar te maken in het gezin/met de kinderen.
Vanuit de stichting Een Kast Vol, willen we verder gaan. Een website bouwen en aanbieden waarin de client middels erkend psycho-educatie materiaal aan de slag kan gaan met zichzelf en zijn gezin (het systeem). Een online portfolio, als het ware; overzichtelijk, een groeidocument ondersteund vanuit deskundigheid. Een online programma wat gebruikt en dus begeleidt wordt tijdens behandeling; zowel voor kinderen als ouders. Inzicht op het systeem kan inzicht geven bij verschillende problematieken; dus niet alleen bij PTSS.
In de psychische zorg is er vraag / behoefte aan educatief materiaal wat voldoet aan de huidige standaard; zelfreflectie/zelfwerkend-leren via online middelen.
Maar dit blijft natuurlijk een onderwerp wat moeilijk te meten is. Ik ben benieuwd hoe jullie kijken naar mijn idee.
Hoe overtuig ik een zorgverzekeraar om gebruik te maken van een middel waarvan je niet op voorhand hard kan stellen dat dit tot zorg vermindering zal leiden?
Verder ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn m.b.t. Psychische zorg in Nederland; specifiek de vraag of cliënten voldoende ‘fysieke’ tools krijgen om verder te gaan in hun toekomst.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Met vriendelijke groet,
Daniel Zegers
Www.stichtingeenkastvol.nl
Hallo Daniel,
Bedankt voor je topic en je vraag! Je schrijft dat het onderwerp lastig te meten is, mag ik je vragen waar de tool 'Een kast vol' nu gebruikt wordt? Je doelgroep is helder, kun je de behoeften van de gebruiker bijvoorbeeld wel meten?
Ik kijk uit naar je reactie!