In de pilot bleek dat de pilot-leerlingen inderdaad veel experimenteerden met de WebChair door vooral in te zoomen op allerlei aspecten van de klas. Zo raakten ze inderdaad vertrouwd met de klas. In het begin werd steeds gedurende korte tijdsmomenten (kwartier) met de WebChair gewerkt. Deze tijdsspanne werd gedurende de pilot langer. De pilot-leerlingen leerden omgaan met beurtgedrag en met andere kinderen samenwerken. De pilot-leerlingen voelden zich onderdeel van de klas ook als de WebChair niet aan was. De mede-leerlingen en docenten reageerden positief. De pilot-leerlingen zijn zowel op cognitief als sociaal vlak vooruit gegaan.
Wij zijn op dit moment het enige bedrijf dat technologie en begeleiding combineert om kinderen die thuiszitten vanwege autisme weer terug naar school te laten gaan.
Bewezen technologie: Samen met KPN Mooiste Contact Fonds, EDventure en Ziezon hebben we meer dan 900 lichamelijk zieke kinderen uit het basis en voortgezet onderwijs de lessen op hun school vanuit huis en/of het ziekenhuis laten volgen.
Wetenschappelijk bewijs: Onderzoek in samenwerking met TU Eindhoven en psycholoog Prof. Martine Delfos toont aan dat de WebChair een effectief middel is OOK voor kinderen met autisme mits gecombineerd met de juiste begeleiding.
Marktvalidatie:
• 5 samenwerkingsverbanden van scholen – met in totaal 400 basis- en middelbare scholen - hebben al een contract gesloten en zetten de WebChair in om ook voor deze kinderen passend onderwijs te bieden en ook vooral het re-integratieproces te faciliteren.
• Meer dan 50 kinderen zijn inmiddels aangemeld om in het schooljaar 2016-2017 met de WebChair te beginnen.