Er zijn inmiddels drie succesvolle pilots afgerond. Deze pilots hadden allemaal betrekking op het medisch onderwijs en zijn uitgevoerd bij het AMC in Amsterdam en op de Radboud Universiteit in Nijmegen. De hieronder volgend uitgevoerde pilots en de resultaten daarvan zullen dus ook allen betrekking hebben op studenten binnen het medisch onderwijs.
1) In 2016 hebben driehonderdvijftig tweedejaars geneeskundestudenten deelgenomen aan een eerste versie van Plexuz. Hierin zijn gedurende twaalf weken oefenvragen gemaakt en is in het blok longziekten veelvuldig geoefend met Plexuz. Tijdens deze pilot is de inzet van Plexuz kwalitatief geëvalueerd; studenten waren enthousiast over de inzet van Plexuz tijdens het klinisch onderwijs.
2) In 2017 heeft Plexuz deelgenomen aan het Proeftuin ICT in het onderwijs-project van de Radboud Universiteit op de faculteit der medische wetenschappen. Bachelorstudenten (N=350) van het propedeusejaar Geneeskunde hebben tijdens hun eerste kwartaal mechanismen van gezondheid en ziekte (MGZ) gebruik gemaakt van Plexuz om inzicht te krijgen in hun kennislacunes. Hieruit bleek dat studenten altijd en overal gebruik maakten van Plexuz, doordat er op verschillende dagen om allerlei andere tijden werd geoefend.
3) Verder is binnen hetzelfde studiejaar bij de vijfdejaars masterstudenten Geneeskunde een feasability-pilot afgerond, waarbij er voor het eerst gebruik is gemaakt van een Big Data Entity Matching. Het doel hiervan was co-assistenten op basis van hun individuele leerprestaties in subgroepen te matchen, zodat er een optimaal leerproces plaatsvindt. Deze vorm van team-based learning bereiden de studenten zich beter voor op de farmacotherapie eindtoets, doordat er in deze cohort significant minder onvoldoendes (0%) vielen dan in een gemiddelde cohort (10%) waarbij Plexuz niet is ingezet.
Ons doel is op dit moment het implementeren van Plexuz binnen de zorgsector. Wij hebben nog geen pilots gestart met zorgprofessionals, maar zijn dit op korte termijn wel van plan. (Zie ook: Tests)