GoLivePhone & GoLiveAssist
Een sociale innovatie die het verschil kan maken:
De GoLivePhone en de GoLiveAssist zijn krachtige, laagdrempelige en betaalbare oplossingen om zorg op afstand te kunnen organiseren voor de informele en professionele mantelzorger. Onze proposities spreken vooral die gebruikers aan die minder affiniteit hebben met ICT door de eenvoudige en zeer vriendelijke gebruikers interface en het niet stigmatiserend voorkomen (we maken gebruik van een standaard Android smartphone), waardoor ook deze groep ondersteund kan worden in hun dagelijkse activiteiten en de voordelen van zelfmanagement kunnen ervaren. Daarnaast zijn we instaat door het continue monitoren van de gebruiker om preventief en vroege diagnose te implementeren, wat erg goed aansluit bij e-health doelstellingen.
Hierdoor worden de grootste uitdagingen die de vergrijzing met zich mee brengt met de GoLivePhone & GoLiveAssist ondersteund:
1.) eenzaamheid (met elkaar in verbinding staan, op een eenvoudige wijze berichten uitwisselen, via SMS, WhatsApp of Skype, waardoor de gebruiker zich weer betrokken voelt bij zijn „Inner Circle” ook al is de fysieke afstand groot….)
2.) actieve senioren ( actieve senioren zijn gezonde senioren en met onze activiteiten monitoring informeren en stimuleren we de gebruiker om actief te zijn en te blijven…)
3.) vallende senioren ( 1 op de 3 65+ valt per jaar, met alle consequenties van dien. Niet alleen mentaal en fysiek, maar met een gemiddelde val is in Nederland 7.000,- euro aan ziektekosten gemoeid en met 90.000 val incidenten in 2011 loopt dit aardig op. Wij zijn niet alleen instaat om een val te detecteren, maar ook om preventief en in een vroeg stadium aan te geven dat er een verhoogde kans op vallen is, zodat vroegtijdig ingegrepen kan worden om de val te voorkomen… )
De GoLivePhone is hiermee een soort assistent en companion voor senioren in hun dagelijkse leven. Het menu is in zijn geheel zeer eenvoudig te individualiseren en zorg functionaliteiten zoals activiteiten detectie, dwaal detectie, val detectie en het tracken en tracen zijn afhankelijk van de behoeften, instelbaar door de gebruiker, die daardoor geheel in control blijft. Indien gewenst kan dit ook door de mantelzorger worden overgenomen middels de Assist. Als alles goed gaat kun je met de GolivePhone vooral eenvoudig bellen, foto’s maken, navigeren en met elkaar delen. Op het moment dat er een trendbreuk is of er wordt een abnormaliteit geconstateerd, wordt de gebruiker en indien gewenst de mantelzorger direct en tijdig geïnformeerd, met altijd de juiste locatie bepaling, zodat hulp indien noodzakelijk snel geboden kan worden.
Met de GoLiveAssist kan de mantelzorger op afstand meekijken en ondersteuning bieden als het nodig is. Bovendien blijft de mantelzorger steeds op de hoogte van de locatie en activiteit van degene voor wie zij/hij zich verantwoordelijk voelt. Via GoLiveAssist krijgt de mantelzorger niet alleen informatie door, zij/hij kan de belangrijkste functies van de GoLivePhone ook op afstand aanpassen, instellen en onderhouden. GoLiveAssist kan met een browser eenvoudig op geroepen worden via de eigen smartphone, tablet of pc van de Mantelzorger. De bediening is heel eenvoudig en alle gegevens worden duidelijk en overzichtelijk gepresenteerd. Op deze wijze ondersteund de GoLiveAssist de mantelzorger in de meest optimale vorm en wordt de mantelzorger ook echt ondersteund in zijn dagelijkse zorg. Omdat zij/hij dit kan organiseren op afstand betekent deze ondersteuning gemak, tijdswinst en minder stress en misschien wel het meest belangrijk, maximale gemoedsrust. Allemaal aspecten die erg waardevol zijn voor de mantelzorger.
Zo vergroot de GoLivePhone de zelfredzaamheid van de gebruiker en zorgt GoLiveAssist voor de nodige ondersteuning én gemoedsrust van de mantelzorger en daarmee zijn de Gociety proposities met recht sociale innovaties die het verschil kunnen maken, vooral ook omdat ze laagdrempelig en betaalbaar zijn.